Oehh, nog maar 5 weken te gaan! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Corry Wijnja - WaarBenJij.nu Oehh, nog maar 5 weken te gaan! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Corry Wijnja - WaarBenJij.nu

Oehh, nog maar 5 weken te gaan!

Door: corrywijnja

Blijf op de hoogte en volg Corry

12 December 2010 | Nederland, Groningen

Hallo allemaal,

Over precies 5 weken zit ik op dit tijdstip in het vliegtuig richting Zambia. Als ik hieraan moet denken besef ik mij eigenlijk pas hoe dicht bij het komt en ook de kriebels beginnen steeds sterker te worden. Ja, ik heb er echt zin in om over 5 weken het vliegtuig in te stappen!

De voorbereidingsweekenden van ISOP hier in Nederland zitten erop. In het voorbereidingsweekend in november hebben we meer informatie gekregen over de inhoud van de projecten en hebben we met z’n allen nagedacht wat we zowel individueel als gezamenlijk in Zambia neer willen zetten. Zelf wil ik me in Zambia graag bezig gaan houden met het organiseren van verschillende evenementen in samenwerking met de lokale bevolking en helpen in het bestuur van SIA waar dit nodig is. Het is nog lastig om te zeggen wat ik daar precies ga doen, dit zal in Zambia zelf echt duidelijk worden. Ook hebben we in januari nog een gesprek met twee studenten die momenteel in Zambia zitten over de overdracht etc., waarbij we nog meer duidelijkheid zullen krijgen over onze taken.
Afgelopen weekend was het derde en laatste voorbereidingsweekend. Op vrijdagavond zijn we vooral bezig geweest met het groepsproces door middel van een vaardighedenspel en kwaliteitenspel. Zaterdag stond in het teken van verschillende plannen doorspreken (calamiteitenplan, communicatieplan), sportles geven in het Engels en was er een oud projectlid aanwezig die begin dit jaar in Zambia geweest is. Door zijn enthousiasme en grote glimlach tijdens het vertellen van zijn ervaringen zijn de kriebels alleen maar groter geworden! Na deze laatste dag zijn we met z'n allen uit eten geweest bij de pizzeria en daarna lekker op stap geweest in Groningen!

Één van de voorwaarden om met ISOP mee te gaan naar Zambia was dat ieder projectlid minimaal 500 euro moest inzamelen, om dat tijdens de stageperiode te kunnen investeren in je eigen project.
Op basisschool ‘De Paedwizer’ in Sint Nicolaasga hebben ± 160 kinderen hun best gedaan om geld in te zamelen voor stichting ISOP. Alle kinderen van de basisschool mochten hun eigen kersttekening maken, welke later op echte kerstkaarten zijn afgedrukt. Deze kaarten konden de kinderen dan verkopen aan familie, buren en vrienden. Per setje verkochte kaarten ging er 2 euro naar stichting ISOP. Op 9 november zijn wij samen naar de basisschool gegaan om daar te vertellen wat wij zullen gaan doen in Zambia en hebben we de kinderen enthousiast gemaakt om voor de kinderen daar zoveel mogelijk geld in te zamelen. Alle kinderen hebben heel erg hun best gedaan en hiermee hebben Melanie en ik dan ook voor stichting ISOP een bedrag van €1012,00 euro opgehaald! (www.isop.nl) Momenteel zijn we nog aan het kijken of we via andere manieren nog meer geld kunnen binnenhalen om nog meer te kunnen betekenen voor de mensen in Zambia.

De laatste 5 weken zullen in het teken staan van de laatste dingen doen voor school, werken, afscheidsfeestjes, de laatste inkopen doen en nog even heerlijk genieten van alle luxe hier in Nederland!

Liefs,
Corry

• 12 December 2010 - 20:09

Annemarie Regeling:

Wat fijn dat je er al helemaal zin in krijgt! Dat mag ook wel, want over iets meer dan een maand is het zover! Spannend! Ik ga je heel hard volgen via deze site!
    Succes nog met je voorbereidingen,
    X Annemarie

• 20 December 2010 - 13:17

Hendrik En Mayke:

....spannend....hangt er al een kalender boven je bed???
    Eerst nog even gezellig de feestdagen thuis vieren met je familie en vrienden.
    Wij weten zeker (en we spreken uit ervaring:)) dat je een geweldige tijd gaat krijgen.

Liefs
    Hendrik en Mayke